تهران - خیابان ولیعصر، بالاتر از پل همت، روبروی خیابان دهم گاندی جنوبی، پلاک 2526 (ساختمان 790)، طبقه اول، واحد 1

خدمات ما

درمان و پیشگیری از یائسگی زودرس

درمان و پیشگیری از یائسگی زودرس

درمان و پیشگیری از یائسگی زودرس

درمان و پیشگیری از یائسگی زودرس

درمان و پیشگیری از یائسگی زودرس

بروز یائسگی در سن قبل از 40 سالگی، زودرس یا نابهنگام تلقی می شود و یک اختلال غیر فیزیولوژیک است. Premature Ovarian Failure (POF) که به عنوان یائسگی زودرس یا نارسایی زودرس تخمدان نیز شناخته می شود، با افزایش هورمون تحریک کننده فولیکول سرم به سطح یائسگی (FSH) در زنان کمتر از 40 سال تعریف می شود.

میانگین سن یائسگی طبیعی در خانم ها 4±50 سال است. یائسگی با علائم و اثرات متابولیک ناشی از کمبود استروئید جنسی و همچنین عواقب عاطفی زوجینی که در بارداری مشکل دارند، همراه است. POF اختلالی است که تقریباً یک درصد از زنان کمتر از 40 سال، یک هزارم زنان در سن 30 سالگی و یک ده هزارم زنان در سن 20 سالگی را تحت تاثیر قرار می دهد.

گزارش شده است که زنان مبتلا به POF از سلامت عمومی و جنسی کمتری برخوردارند و از زندگی جنسی خود رضایت کمتری دارند. همچنین خطر ابتلا به تراکم استخوان پایین، پوکی استخوان و شکستگی در آن ها زودتر شروع شده، اختلال در عملکرد اندوتلیال، شروع زودتر بیماری عروق کرونر قلب، و افزایش مرگ و میر قلبی عروقی و مرگ و میر کلی و اضطراب، افسردگی، تحریک پذیری و ناراحتی روانی در آن ها بیشتر از زنان عادی است. از اینرو نیاز به درمان جهت داشتن وضعیت روحی و جسمی بهتر ضروری می نماید.

بررسی های انجام شده در زمینه تاثیر طب سوزنی بر یائسگی زودرس نشان می دهد، طب سوزنی می تواند سطح سرمی FSH، E2 و LH بیماران را تنظیم کند و برخی از بیماران پس از درمان و برخی نیز طی دوره پیگیری یک ماهه این مطالعه، سیکل قاعدگی را دوباره به دست آوردند. همچنین، آنالیزهای انجام شده برای بررسی داده ها نشان داد، طب سوزنی می تواند اضطراب و استرس ذهنی را کاهش دهد و علائم یائسگی (از جمله گرگرفتگی، تعریق شبانه، خشکی واژن و تغییرات خلقی) را بهبود بخشد.

نمونه بالینی درمان یائسگی زودرس و فراموش کردن خاطرات تلخ

خانم ۴۲ ساله از سال ۹۹ به دلیل شوک عصبی دچار یائسگی زودرس شدند. ایشان درمان‌های متعددی را امتحان کردند، با اینحال، هر ۴ الی ۵ ماه یک بار پریود می‌شدند.

پس از مراجعه به مطب ما و درمان با طب سوزنی، لیزرآکوپانکچر و لیزر موضعی رحم و تخمدان، پس از یک سال مجدداً پریود شدند. قبل از مراجعه، میزان AMH برابر ۰/۰۲، FSH برابر ۸۵ و LH برابر 43 بود.

شوک عصبی که منجر به یائسگی زودرس در ایشان شده بود، فوت برادرشان بود که حدود ۳ سال و نیم پیش اتفاق افتاده بود. برای ایشان یک جلسه درمان با لیزر خاطرات انجام شد که باعث شد ۸۰ تا ۹۰ درصد فشار عصبی کاهش یابد و هم اکنون به لطف خدا از لحاظ روانی نسبت به قبل آرامش قابل توجهی دارند.

نمایشگر ویدیو

 

دریافت پرونده

Media error: Format(s) not supported or source(s) not found

دریافت پرونده: http://doctoransari.ir/wp-content/uploads/2023/12/%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D8%B3%DA%AF%DB%8C-%DB%B4%DB%B2-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA.mp4?_=1

 

00:00

00:00

 

 

آزمایش هورمونی یائسگی زودرس و درمان با طب سوزنی دکتر انصاری

آدرس و شماره تماس مطب دکتر عباس انصاری- طب سوزنی

تماس جهت نوبت و مشاوره رایگان:

02126767205

09106642920

پیج اینستاگرام: dr.abbas_ansari@